Offermans Beeld & Geluid voorziet ook in achtergrondmuziekinstallaties. Denk daarbij aan muziek die u hoort in winkels, kantoren, sportcentra en horeca. Soms zal de muziek u direct opvallen, soms ook niet. Hoe dan ook, achtergrondmuziek kan bewust of onbewust van grote invloed zijn op uw koopgedrag, werksfeer en gemoedstoestand.

Voor diverse toepassingen heeft Offermans Beeld & Geluid oplossingen op het gebied van muziekinstallaties.


Sfeermuziek voor retail

Tijdens winkelen wordt u vaak, bewust of onbewust, beïnvloed door muziek. Sterker nog, u koopgedrag kan er door veranderen. Hoe zit het bij u? Valt het u wel eens op welke liedjes er in winkels worden afgespeeld en zo ja, laat u zich erdoor beïnvloeden? Trendy winkels zullen eerder voor house-muziek kiezen om de koper in z’n nieuwe outfit een zelfverzekerd gevoel te geven. Maar tijdens de Italiaanse weken in de supermarkt past achtergrondmuziek van Eros Ramazzotti beter. In elk geval kan muziek de sfeer in een winkel compleet maken!


Achtergrondmuziek voor kantoren en bedrijven

Zoals sfeermuziek van invloed kan zijn op het koopgedrag van de consument, zo kan achtergrondmuziek in werkomgevingen van invloed zijn op de prestaties van personeel.
Of het nu een bepaalde radiozender is of nauwkeurig geselecteerde muziek, de werksfeer wordt er door beïnvloed. Het kan zorgen voor meer rust of juist voor meer motivatie.


Muziek in sportcentra

In omgevingen waar het om uw gezondheid draait, kan muziek ook van invloed zijn. Doet u aan fitness of sport, dan zult u merken dat bepaalde muziek u meer energie en motivatie geeft. In een gezondheidscentrum kan muziek juist voor rust zorgen. Andere functies in dergelijke omgevingen zijn ook mogelijk, zoals bijvoorbeeld ringleidingsystemen of omroepinstallaties.


Muziek in horeca

In een café, restaurant, discotheek of lounge van een hotel is achtergrondmuziek ondenkbaar. Of het nu gaat om installaties met een hoog of laag volume, Offermans Beeld & Geluid kan het voor u installeren.


Mogelijkheden

Offermans Beeld & Geluid kan u adviseren in de muziekkeuze voor uw bedrijf. Wij gaan samen met u na welk doel de muziek heeft: moet het sfeerverhogend zijn of werkbevorderend? Voor wie is de muziek bestemd, voor consumenten of voor personeel? Niet alleen de muziek wordt besproken, ook reclameboodschappen kunnen worden afgestemd op uw specifieke wensen. Zodra deze zaken duidelijk zijn, adviseren wij u vervolgens in het kiezen van een geluidsinstallatie. De keuze van de juiste speaker (inbouw of opbouw), het juiste vermogen en volume, de kleur en het design en de installatie en bekabeling (eventueel draadloos), zijn van net zo groot belang als de muziek zelf. Tot slot maken we een keuze hoe de muziek het beste kan worden afgespeeld: via MP3, een muziekcomputer, (internet)radio of cd.